AIと私の会話日記

AI(ChatGPT・BingAIチャット・Bard)と私の会話を記録したブログです。

AIに英語の文章を書いてもらったらこうなった

 

 AIに英語の文章を書いてもらったらどうなるだろう?

 ChatGPTに聞いてみた。

 

私「桃太郎の物語を英文で書いてください」

もちろんです!以下は桃太郎の物語を英語で表現したものです:

Once upon a time in ancient Japan, there lived an old couple. They were kind-hearted, but sorrowful, as they had no children to call their own. One day, as the old woman was washing clothes in the river, a giant peach came floating downstream. She couldn't believe her eyes! She quickly grabbed it and hurried home to show her husband.

When they tried to open the peach, they were astonished to find it split in two, revealing a baby boy inside. He was small, but his face was rosy and he had a twinkle in his eye. They named him Momotaro, meaning "Peach Boy," and raised him with love and care.

As the years went by, Momotaro grew strong and wise. He heard tales of a nearby island plagued by ferocious ogres who terrorized the villagers. Determined to help, Momotaro decided to confront the ogres. He set off on a journey, armed with his indomitable spirit and a bag of millet dumplings that his parents had made for him.

Along the way, Momotaro encountered various creatures—a dog, a monkey, and a pheasant. Recognizing his bravery, they offered to join him on his quest. Together, they formed an unlikely but formidable team.

When they reached the ogres' island, they devised a clever plan. The pheasant flew into the ogres' fortress and told them about Momotaro and his companions. The ogres, fearful of the Peach Boy and his extraordinary friends, surrendered without a fight.

With the ogres defeated, peace was restored to the island. Momotaro and his newfound companions returned home as heroes, celebrated for their courage and unity. The old couple's hearts swelled with pride, knowing that their adopted son had become a symbol of hope and strength for all.

And so, Momotaro's legend lived on, teaching generations the importance of kindness, bravery, and the power of unity in the face of adversity.

 

 おお、すばらしいですね。

 ただ、私の英語力だとこの英文が正確なのかわからないので、この英文をChatGPTに訳してみてもらいました。

 

昔々、古代の日本に、やさしい心を持つ老夫婦が住んでいました。彼らは優しい心をもっていましたが、自分たちの子供がいないことで悲しんでいました。ある日、老女が川で洗濯をしていると、川下から巨大な桃が流れてきました。彼女は自分の目を信じられませんでした!彼女はすぐにそれをつかみ、急いで家に帰って夫に見せました。

桃を開こうとしたとき、驚くべきことに、それが二つに割れて中から赤ちゃんの男の子が現れました。彼は小さかったが、顔は紅潮し、目には輝きがありました。彼らは彼の名前を「桃太郎」と名付けました。彼らは愛情と注意をもって彼を育てました。

年月が経つにつれ、桃太郎は強く賢く成長しました。彼は近くの島で村人たちを恐怖に陥れる凶暴な鬼の話を聞きました。助ける決心をした桃太郎は、その鬼に立ち向かうことにしました。彼は、両親が作ってくれたきびだんごの袋と、屈強な精神を武器に旅立ちました。

途中、桃太郎はさまざまな生き物に出会いました──犬、猿、キジ。彼らは彼の勇気を認め、彼の冒険に同行することを申し出ました。一緒になって、思いもよらないが強力なチームを形成しました。

彼らが鬼のいる島に到達すると、彼らは巧妙な計画を練りました。キジは鬼の城に飛び込み、桃太郎と仲間のことを鬼に伝えました。桃太郎と彼の特別な仲間に怯えた鬼たちは、戦わずに降伏しました。

鬼が打倒され、島に平和が戻りました。桃太郎と新たな仲間たちは、勇気と団結を称えられ、英雄として帰還しました。老夫婦の心は誇りで膨れ上がりました。彼らは養子にした息子が、すべての人々にとっての希望と力の象徴になったことを知っていました。

そして、こうして桃太郎の伝説は続き、世代に語り継がれ、困難に立ち向かう際の優しさ、勇気、団結の重要性を教えてくれました。

 

 まあ、だいたい合っていますかね?